in Publikumsschwund

Was könnte der non-profit-Kulturbereich in den USA von Taylor Swift lernen?

Pop-Konzert in einem Stadium. Erstellt von Microsoft BING

Jim Farber schreibt in der San Francisco Classical Voice über den Stand von non-profit-US-Kultureinrichtungen. Für viele sieht es nicht gut aus. Es fehlt Geld, Unterstützung und vor allem: Publikum.

Er verweist aber darauf, dass nicht alle Publika sich zurückhalten und manche Stars extrem erfolgreich sind (aber eben nicht im non-profit-Bereich) und fragt sich, was dieser daraus lernen könnte:

And then there’s Taylor Swift. As the nonprofit world shrivels in importance, mass media consolidates and grows more influential, and its stars grow ever more powerful, as the economic tidal waves accompanying the summer’s two largest concert tours, by Swift and Beyoncé, have demonstrated.

“I question the assumption that we [nonprofit-based musicians] have the smartest music and the best musical culture,” Rountree openly declares. “A lot more people like Taylor Swift and Beyoncé than us. You could make a case that they are making the best music at this moment because it’s moving the most people. How do we find an overlap and question what we’re producing so we can bring people together? Popular music as a field is growing, but classical music is shrinking. Audiences have totally come back for popular music. They’ve not come back for classical music. The fact that Taylor Swift’s fans can cause a 3.2-magnitude earthquake should tell you something.”

Quelle: https://www.sfcv.org/articles/feature/there-future-nonprofit-arts-model-us


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