
The Economist berichtet am 27.3.24 über Preiserhöhungen in vielen bekannten Museen:
In October moma started charging $30, the latest in a series of price rises.
moma is not the only museum raising the cost of admission. The Metropolitan Museum in New York ended its longstanding “pay what you will” policy for out-of-town visitors in 2018 and raised general admission for them to $30 in 2022. Last summer the San Francisco Museum of Modern Art, the Philadelphia Museum of Art, the Whitney Museum and the Guggenheim Museum all followed suit, bumping a standard ticket from $25 to $30.
Auch deutsche und andere Museen werden mit Preiserhöhungen genannt.
Es besteht natürlich überall die Angst, dass höhere Preise Menschen vom Besuch abhalten könnten… Manche Beobachter der Szene fordern daher freien Eintritt für alle oder niedrigere Preise (das Thema habe ich in mehreren Blogbeiträgen behandelt).
Aber, und auch das ist eine bekannte Erkenntnis:
Yet significantly reducing costs may not actually do much to attract new audiences either. In both America and Europe, people say that price is just one of several factors when it comes to deciding what to do with their leisure time. If tickets were free, “people who typically come anyway might come more often. Otherwise, you’re not really changing your demographic,” says Michael Rushton, an economist at Indiana University who studies pricing in the arts.
Quelle: Museums are becoming more expensive, The Economist, 27.3.2024
Mehr von Michael Rushton: https://www.artsjournal.com/worth/
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