Die New York Times berichtet ausführlich über den Publikumsschwund in den USA und schreibt:
Around New York, and across the country, audiences remain well below prepandemic levels. From regional theaters to Broadway, and from local orchestras to grand opera houses, performing arts organizations are reporting persistent — and worrisome — drops in attendance.
Fewer than half as many people saw a Broadway show during the season that recently ended than did so during the last full season before the coronavirus pandemic. The Met Opera saw its paid attendance fall to 61 percent of capacity, down from 75 percent before the pandemic. Many regional theaters say ticket sales are down significantly.
Ausgenommen sei z.B. der Live Music Sektor. Ähnlich wie Eventim in Europa verkauft der Platzhirsch Live Nation blendend und gibt an, dass man bereits jetzt 100 Millionen Tickets für das Jahr verkauft habe, mehr als in 2019.
Insgesamt seien aber nach Erkenntnissen der Analysten von TRG Arts im Bereich der darstellenden Kunst 40% weniger Tickets verkauft worden als vor der Pandemie.
Broadway sah einen Einbruch von 6,7 Millionen Besuchen gegenüber 14.8 Millionen in der letzten vollständigen prepandemischen Spielzeit 2018/19.
Man gibt sich aber optimistisch und hofft auf bessere Zeiten. Nur, wann diese kommen, sei offen.
Quelle: Live Performance Is Back. But Audiences Have Been Slow to Return, The New York Times, 21.8.2022
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