Die Analystin Colleen Dillenschneider untersucht seit Jahren mit statistischen Methoden den Kulturbesuch in den USA. Die neuesten Forschungsergebnisse der “IMPACTS Experience” Studie zeigen, dass Menschen nicht planen, die Ausgaben für Tickets für Kulturbesuche einzuschränken, dass aber die Reisekosten zu einem immer höheren Hindernis werden.
If we dive deeper into cost-related barriers, we can see that travel cost is indeed a key issue right now, and it is further complicated by factors surrounding inflation and general concern about the economy. But before your leadership teams starts brainstorming possible discounts to your admission price in hopes of offsetting cost-related concerns, understand that admission prices themselves are not a significant barrier to visiting right now – not by a long shot.
Die letzte Aussage “admission prices themselves are not a significant barrier to visiting” ist von besonderer Bedeutung, auch in Deutschland, wo immer wieder gefordert wird, die Eintrittskosten zu senken – ohne Beachtung einschlägiger Forschungsergebnisse.
Quelle: Why Aren’t Interested Visitors Attending? The Top Reasons Have Changed For Now (DATA). Blog, 17.8.2022
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