Die New York Times beschäftigt sich ausführlich mit der Lage einiger Opernhäuser und grossen Orchester in den USA.
Die Met kämpft mit so starken Rückgängen bei Auslastung (61%) und Umsatz (-40 Mio), dass sie ihrem Stiftungskapital 30 Millionen Dollar entnimmt zur Stärkung ihrer Liquidität.
Ticket revenues last season from in-person performances and the Met’s Live in HD cinema presentations were down by more than $40 million compared with before the pandemic. Paid attendance in the opera house has fallen to 61 percent of capacity, down from 73 percent. Donors have stepped in to fill much of the shortfall: During the pandemic, they have pledged more than $150 million in extra emergency funds. But amid the market downturn, some were hesitant to quickly deliver those gifts.
Auch das Philadelphia Orchestra kämpft mit der Auslastung, ebenso wie die Oper in Portland, die mit Entlassungen und Kürzungen reagiert.
The Philadelphia Orchestra has seen paid attendance hovering at around 47 percent this fall, down from about 66 percent before the pandemic, though a recent uptick in sales has provided some optimism. “Many people are not back in the habit,” said Matías Tarnopolsky, the president and chief executive of the orchestra and the Kimmel Center. “We need to remind them that it’s not only a beautiful and extraordinary and special experience, but it’s also easy and inexpensive.”
Die Met reagiert interessanterweise mit einer Änderung des Spielplans hin zu mehr zeitgenössischen Opern, die sich in letzter Zeit als zugkräftiger erwiesen haben als das altgediente Repertoire.
Quelle: Pandemic Woes Lead Met Opera to Tap Endowment and Embrace New Work https://nyti.ms/3viifFW, 26.12.2022
Entdecke mehr von Publikumsschwund
Melde dich für ein Abonnement an, um die neuesten Beiträge per E-Mail zu erhalten.